LIFE IS A SCENE - 2017 EĞİTİMDE İYİ ÖRNEK

19.12.2020 671

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından her yıl düzenlenen "Eğitimde İyi Örnekler" organizasyonunda, İngilizce Öğretmenimiz Burcu DEMİRBOĞAN ODUNCU'nun "Life is a Scene" isimli projesi "Eğitimde İyi Örnek" seçilmiştir.

2016 - 2017 Eğitim Öğretim yılında en iyi 100 eğitim örneğinden biri seçilen proje sorumlusu öğretmenimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.

 

26-12-2020

 

PROJE ADI:"Life is a scene"

 

PROJE SORUMLUSU:  Burcu DEMİRBOĞAN ODUNCU (İngilizce Öğretmeni)

 

UYGULANDIĞI YER:Vedide Baha Pars Ortaokulu Yabancı Dil Proje Sınıfı

 

AMAÇLAR:

*Öğrenmenin kalıcı hale gelmesi

*Öğrencilerin yabancı dili gerçek yaşam bağlamında kullanabilmesinin sağlanması

* Yabancı dili sadece öğrenmiş değil aynı zamanda uygun bağlamında konuşabilen öğrencilerin yetiştirilmesi

*Öğrenci ve öğretmen motivasyonunun arttırılması

* Farklı yetenekteki öğrencilerin keşfedilmesi

*Alternatif yöntemlerin kullanılması ve paylaşılması

*Eğitim ve öğretimde verimliliğin arttırılması

*Grup çalışması alışkanlığının kazanılması ve geliştirilmesi

*Öğrencilerin ders içinde aktif hale getirilmesi

*Öğrenmeye güdülenmenin arttırılması

* Yabancı dilin işlevsel kullanımının pekiştirilmesi

* Öğrenci kişisel ve sosyal becerilerinin arttırılmasının sağlanması

* Öğrenci özgüveninin arttırılması

*Öğrenci yaratıclığının arttırılması

*Çekingen öğrencilerin sosyalleşmesinin sağlanması

* Öğretmen mesleki gelişiminin arttırılması

*Öğrenci-öğretmen-veli işbirliğinin arttırılması

*Farklı disiplin ve kurumların eğitim sürecine desteğinin arttırılması

 

ÖZET:

Yabancı dil öğretiminde "realia"; yani gerçek nesnelerin öğretim sürecine dahil edilmesi, öğrencilerin gerçek yaşam durumlarında dili nasıl kullanacaklarını daha iyi anlamaları açısından önem taşır. "Realia" sayesinde öğrenmenin somutlaştırılması ve bilginin gerçek yaşam formu içinde işlenmesi, sadece öğrenmenin pekiştirilmesini değil aynı zamanda motivasyonun yüksek tutulmasını da sağlar. Bu şekliyle çok daha eğlenceli bir hal alan öğrenme olgusu gerek kalıcılık gerekse uygulanabilirlik noktasında klasik öğrenme metodlarına kıyasla olumlu yönde ciddi bir fark oluşturur. Özünde yaşayan, yani, canlı ve çok katmalı bir olgu olan dilin, kendi ortamında, zamansal bir akış içinde ve olması gerektiği biçimde kullanılması, öğrenmenin çok daha kısa sürede, maksimum verimle gerçekleşmesini sağlar.

Tüm bunlardan hareketle, "life is a scene"  olarak adlandırdığımız projede, gerçek yaşam sahnelerinin "realia" yani gerçek objeler ve kostümler kullanılarak, birebir simülasyonunun dekor ve ses desteğiyle tiyatro sahnesi formuna sokularak okul ortamına taşınması hedeflenmektedir. Eğitim kurumumuzda oluşturduğumuz ve tiyatro sahnesi şeklinde dekore edilen yabancı dil proje sınıfında, hedef gruptaki her bir öğrenciye, oluşturulmuş söz konusu sahnede (Havalimanı, Restorant, Alış-Veriş Merkezi, Otobüs Durağı, Süpermarket, Bir evin içi vb.) oyuncu olma şansının verilmesi; bununla birlikte kalıcı öğrenmenin, her bir öğrenci için gerçekleştiğinden emin olunmasının ardından dekor yenilenerek günlük hayattan farklı bir kesitin, o duruma özgün yeni kostüm ve "realia" desteğiyle tekrar sahneye taşınması amaçlanmaktadır. Bilim ve sanatın iç içe geçmiş bu hali, çoklu zeka kuramının da öğretileri gibi aynı zamanda özel yetenekli öğrencilerin tespitinde de eğitimcilere bir avantaj sağlamaktadır.

Drama, İletişimsel, Sözel ve Durumsal dil öğretimi gibi metodların aynı düzlemde kullanıldığı bu uygulamayla, öğrenci motivasyonu ve öğrenme sürecindeki aktif katılımı artmakta; an ile dil arasındaki köprü kalıcı şekilde kurulabilmektedir. Bu durum özgüveni artmış; yabancı dili sadece öğrenmiş değil, aynı zamanda onu, yerinde konuşabilen öğrenciler kazanabilmeyi sağlamaktadır.

Farklı toplumsal kurumlar ve velilerden alınan destek ile eğitim, okul sınırları dışına çıkabilmekte; böylelikle eğitim faaliyetlerinin öğrenci lehinde gelişimi desteklenmektedir. Sahneye konulan her bir günlük yaşam formu çalışmasının ilk adımı öğrencilerle bir araya gelerek senaryonun ve dialogların belirlenmesi şeklinde yürütülmektedir. Bu işleyiş, öğrenci yaratıcılığının arttırılması;  yapılacak olan işin sahiplenilmesi ve ekip çalışması alışkanlığının kazanılması noktasında büyük önem taşımaktadır.

Her bir sahne çalışmasının ardından her bir öğrenciye; söz konusu yabancı dilde hazırlanmış katılım sertifikalarının verilmesiyle etkinlik sonlandırılmakta; bu durum öğrenciler için yeni çalışmalara motivasyon oluşturmaktadır.

 

26-12-202026-12-202025-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-201725-05-2017